Hvem passer dit bogholderi, når bogholderen er på ferie? Hvad end du selv er bogholderen eller direktør i virksomheden, der i en række uger står uden bogholder, skal en løsning findes. Dén har vi et bud på.
Hvem passer dit bogholderi i sommerferien? Eller rettere, hvad gør du som leder, når du eller din bogholder holder sommerferie?
Sommerferien vil for mange ansattes vedkommende blive holdt hen over den 1. i måneden eller midt i en månedsluk. Det gælder også for dem, der arbejder i dit bogholderi. Eller måske er din eneste bogholder i virksomheden. Sommerferien skal jo holdes, men samtidig skal regninger godkendes og løn udbetales, så nogen skal holder styr på bogholderiet i feriesæsonen.
Hvordan sikrer du din virksomhed i sommerferien?
Hvad gør du for, at alt bliver bogført til tiden og på korrekte datoer, når din bogholder er på ferie? Hvem passer dit bogholderi og sikrer, at regninger bliver betalt til tiden, så du undgår rykkergebyrer? For bare at nævne én af de potentielle udfordringer, der opstår, når din bogholder er på ferie.
I de fleste systemer kan der sættes datostyring på betalinger, så alt bliver betalt på rette tid. Det løser dog ikke udfordringen med de fakturaer, der kommer ind, mens der holdes ferie. Det løser heller ikke problematikken med at få bogført de betalinger, der kommer ind i banken.
Høgsbro+ kan hjælpe i perioder med ferie eller spidsbelastning
Hos Høgsbro+ er vi eksperter inden for regnskab, løn & HR. Vi er desuden specialister i at fungere som eksternt bogholderi, når kunder outsourcer opgaver til os, eller søger vores hjælp i perioder.
Vi står derfor gerne til rådighed i perioder med spidsbelastning og/eller ferieperioder. Som eksempelvis i sommerferien, når du pludselig tænker “Hvem passer bogholderiet, når bogholderen er på ferie?”
På den måde er du sikret, at håndtering af dit bogholderi kører uændret og altid i overensstemmelse med de gældende regler.
Vil du vide mere om, hvad vi kan gøre for netop din virksomheds bogholderi, når bogholderen holder ferie, så kontakt os og hør mere om dine muligheder.